een week! (en er eigenlijk al helemaal klaar voor)

23 mei 2015 - Dordrecht, Nederland

Nog maar een week te gaan! En hoewel ik het fijn vind nog even de tijd te hebben om iedereen te zien, ben ik eigenlijk wel klaar om te gaan. Mijn koffer is gepakt,(16 kilo! Waar ik stiekem best een beetje trots op ben als vrouw), mijn huis is schoon en uitgemest en alle dingen zijn geregeld. Nu dus nog een weekje echt vakantie! De 29e komen de nieuwe bewoners in mijn huis en zal ik mijn laatste nachtje in Nederland in de May slapen. (mam: denk je aan het verhaaltje voor het slapen gaan? ;))

De afgelopen weken waren heel bijzonder en bizar. Zo was er het ontzettend hartverwarmende afscheid op mijn werk (ze waren vast blij dat ik er vandoor ging :)) en ik heb het dan ook niet helemaal droog kunnen houden. Mijn kantoor was versierd, en ik moest heel de dag in een Iers apenpakkie rondlopen. Dit heb ik gelukkig stiekem in onderdelen weer uit weten te trekken. Eigenlijk stond de laatste week op mijn werk vooral in het teken van gezelligheid! Dankjulliewel daar voor!

Iets wat ik lastiger vind is dat het momenteel niet zo goed gaat met mijn oma, en dat dit is net voordat ik weg ga vind ik lastig. Ze is 101 wat een ontzettend respectabele leeftijd is. Maar het is toch verdrietig om iemand af te zien takelen. Gelukkig kon ik afgelopen week een nachtje voor haar zorgen, dit vond ik heel waardevol. En bijzonder om te zien dat zij nog zo optimistisch en vrolijk kan zijn. Toch nam ik bij het weggaan anders afscheid dan normaal. Maar wie weet zien we elkaar over een jaar gewoon weer, ze heeft al vaker mensen versteld doen staan.

Ik denk dat mijn volgende berichtje uit Ierland zal zijn. Daar heb ik trouwens inmiddels ook mijn tweede adres geregeld! Waardoor ik nu al plannen heb tot 10 augustus. Ik moet het niet te vol plannen, want ik hou nog maar 10 maanden over zo.

Ik ga nu even proberen of ik wat foto's van mijn eerste adres kan toevoegen.

Ik zie mezelf al helemaal zitten!   Het huis waar ik als eerste verbijf  mijn eerste adres

1. Cees:
    26 mei 2015
    hallo wijffie, we missen je nu al hoor, je blijven je volgen