Bucketlist?

12 juni 2016 - Dordrecht, Nederland

Voor mijn (nog te maken) reisboeken een kleine samenvatting van mijn jaar:

30-05-2015 sta ik aan het begin van een jaar Ierland. Althans dat was het oorspronkelijke plan. Teruglezend in mijn eigen blogs merk ik dat ik op die datum daar al niet meer zeker was en ik over de opties van het bezoeken van andere landen begin te speculeren. Waar het eerst 1 land zou worden zijn het er uiteindelijk 11 geworden waarvan ik in 7 landen echt wat tijd heb gespendeerd variërend van een week tot 3 maanden.  En tot mijn verbazing ben ik eigenlijk ook stiekem nog best veel in Nederland geweest tussendoor. De heimwee nam verder toe naarmate het jaar vorderde. Maar van geen enkele dag afgelopen jaar heb ik spijt. Wat heb ik genoten! Vertrokken met een lange bucketlist en deze bijna afgewerkt. En stiekem heb ik wat dingen toegevoegd waarvan ik me van tevoren niet realiseerde dat deze onderdeel waren van..

Mijn Bucketlist:

X  Noorderlicht zien

X Naar Lapland

X  Luxe op de Malediven en daar snorkelen

X  Leren skiën

X  Een koe met de hand melken

X  Walvissen spotten

X  Op roadtrip gaan met mijn eigen auto

X  Meer leren over het zelfvoorzienende leven

X  Een jaar er tussenuit

X  Naar Venetië

X  Eten bij een echte Italiaanse familie

X  Een huskysleetocht maken

X  Op een sneeuwscooter rijden

X  De bergen in Oostenrijk bewonderen

X  Schaapjes herden

X  Eens praten met een echte boeddhistische monnik

X  Zeevissen

X  Zwemmen met Mantaroggen

X  Met een groot geweer schieten

X  Een kookcursus volgen in een ander land

X  Mezelf verliezen in het oogsten van fruit

X  Olijven plukken in Toscane

X  In een tuctuc vervoerd worden in Sri Lanka

X  Op een zorgboerderij werken in Nederland (dit hebben de meeste gemist denk ik, maar dat heb ik nog gedaan voor ik weer aan het werk moestJ)

Met het afwerken van deze bucketlist ontstonden er ook weer nieuwe ideeën:

-        Bultruggen zien, maar niet met vele bootjes om 1 dier cirkelend

-        Met een camper door canada reizen

-        Op skivakantie in Oostenrijk (de bergen in de zomer waren al zo mooi!)

-        Ooit zelf een boerderijtje hebben

-        Naar Rome (dat plan ging afgelopen jaar niet door omdat ik zo nodig als kerstelf moest gaan werken in Lapland)

-        Snorkelen met een walvishaai

-        Samen met iemand reizen en de dingen kunnen delen

En waar ik gedurende het jaar echt naar heb uitgekeken is naar mijn eigen THUIS. Wat kan ik daar inmiddels weer echt van genieten.

Ook het werk is weer opgestart. En daar is het zo ontzettend vertrouwd dat ik niet moet vergeten dat dit jaar echt is gebeurd en mezelf af en toe een momentje gunnen om weg te dromen bij afgelopen jaar en het toeleven naar weer een nieuw af te werken bucketlist. Voor nu geniet ik ook weer even van het “normale” leven! Wie weet tot een volgende blog periode en bedankt voor het lezen en de lieve reacties! Beannacht, Bye, Auf Wiedersehen, Baba, Addio, Uf wederluege, Näkemiin, Ayubowan gehilla ennam

1. Marzena:
    12 juni 2016
    En ik heb elke keer genoten van je spannende en inspirerende verhalen! Geweldig om jouw avonturen en ervaringen te mogen lezen! Hopelijk komen er nog meer! xxx
  2. Jac Koppers:
    12 juni 2016
    Wat een geweldige tijd heb je toch achter de rug! Wie weet wat er nog komt. In ieder geval dank je wel voor al je mooie verhalen en prachtige foto's!! Veel plezier met 'de nieuwe tijd' e=waaraan je nu al bent begonnen.
  3. Kees in 't Groen:
    19 juni 2016
    Fantastisch Manon was leuk alles te lezen.
    Succes weer in het 'gewone' leven.