En ineens nog maar minder dan 2 maanden te gaan

1 april 2015 - Dordrecht, Nederland

Iedere keer denk ik... ow het duurt nog wel even.. Maar het begint nu toch echt op te schieten en voelbaar te worden. Mijn vervangster op het werk is al begonnen en pakt gelijk ontzettend veel op. Er zijn al mensen die een soort van afscheid nemen omdat ik die waarschijnlijk niet meer zie en ik zit al volop in de overdrachten.

Ik moet dan ook eigenlijk zeggen dat het vooral op het werk al goed merkbaar is (ik hoef ook nog maar 21 dagen te werken). En als ik het even ben vergeten is er iedere dag wel een lieve collega die me er aan herinnert :) Thuis zie ik het vooral op de WC deur waar ik vandaag weer een vakje heb mogen afkruisen. En gelukkig stijgt het saldo op mijn bankrekening en lijk ik mijn target, wat ik minimaal aan geld nodig denk te hebben, te gaan halen.

Van het weekend tijdens de paasbrunch gaan we ook even kijken welke route we de eerste week graag zouden willen gaan rijden. Overigens lijken mijn plannen iets gewijzigd. Waar ik eerst dacht een jaar in Ierland door te brengen, ben ik nu van mening dat het zonde is om maar 1 land aan te doen. Nu denk ik rond de kerst terug te komen naar Nederland en dan de auto te pakken om nog door de rest van Europa te trekken. En misschien ga ik voor die tijd bijvoorbeeld nog naar Schotland. Maar ach de mensen die mij een beetje kennen zullen weten dat ik morgen weer iets anders kan bedenken en volgende week weer enthousiast ben over weer een andere optie. We zullen het zien! Het voelt heerlijk vrij om maar te gaan zien hoe het jaar loopt.

Ondertussen heb ik regelmatig contact met mijn eerste adres waar ik van 5 juni t/m 10 juli verblijf in Sneem. Deze mensen geven mij echt al een heel goed gevoel, dus ik hoop dat mijn buik gelijk heeft! Menig mens zat mij te stangen dat ik vast om 5 uur in de ochtend op moest staan om de koeien te gaan melken en eieren te rapen.. Dus ik dacht van de week ik zal eens mailen. (al zou 5 uur mij ook niet uitmaken, je past je ritme er op aan denk ik) Maar wat blijkt, als ik om een uur of 10 begin iedere dag dan is dat vroeg genoeg. Ik denk trouwens dat ik liever wat eerder begin zodat ik de middag wat langer vrij ben, maar ook dat zie ik wel.

Het tweede adres waar ik naar toe zou gaan is qua planning misgelopen en gaat niet door.

Dit bericht vind ik vooral leuk zodat ik later eens terug kan lezen hoe ik de voorbereiding heb ervaren. De smeuïge verhalen komen hopelijk later ;)

1. Sandra:
    2 april 2015
    Kijk vooral uit naar al je smeuïge verhalen!! Dat deze maanden maar voorbij vliegen voor jou. Hebben we wel genoeg dates gepland voor je gaat?! ☺️